Wednesday 26 October 2011

DAH BUKAN JODOH! ~bab 1~

Posted by aq budax berry at 09:07
Bab 1

Lyna duduk di birai katil sambil memeluk anak patung kesayanganya yang diberi nama 'AZALIEA".Nama itu sesuai dengan anak patung nya kerana diberikan oleh nenek Lyna yang telah pergi buat selama-lamanya.
Nenek Lyna bernama Azaliea Kosandra.Neneknya berasal dari Las Vegas menyerlahkan lagi keayuan di muka Lyna yang berdarah kacukan.

                  "Lyna!Lyna! jom...kita dah lambat ni nanti terlewat pula nak ke Las Vegas  jumpa aunty Maya!! cepat Alyana !!"jerit Datin Maryana dari tingkat bawah.'Ok mama I'm coming!"Lyna menjawab...Tepat jam 10 pagi..mereka tiba di KLIA...Lyna yang berambut panjang disertakan pakaian yang vogue menarik perhatian semua orang di KLIA.Rambut yang panjang sengaja dilepaskan.Rambutnya yang beralun dan berwarna perang memang cantik tambahan pula Lyna memakai skirt labuh bertali halus memang cantik.

              Seorang pramugari yang tinggi lampai orangnya meminta pesanan ."Can you give me a speacial orange juice please??"pinta Lyna."Why not??"balas pramugari tersebut."Lyna....dah siap ke belum proposal yang Datuk Khalid minta??Lyna perlu siapkan sebelum bulan depan...ingat..tau..kalau x siap...rugi syarikat papa.."tanya Datuk Amir iaitu papa Lyna."Oh proposal tu...dah siap papa...ada kat atas meja Lyna ...agipun..Lyna dah suruh setiausaha Lyna hantarkan..don't worry papa..I am Alyana...anak perempuan tunggal Datuk Amir haha.."terang Lyna..

Mereka sekeluarga tiba di MrCarran Internationa Airport,Las Vegas.Kedatangan mereka disambut riang oleh  aunty Maya iaitu kakak kepada Datin Maryana."Hello Maryana...Lyna...and owh my lovely brother-in-law..Amir.How are you??"Aunty Maya bercakap girang."I'm fine thank you.."Lyna membalas.Mereka bertolak dari lapangan terbang ke Villa Datuk Amir di West Park Villas Summerlin ,Las Vegas.Suasana di Vila tersebut amat menyamankan .Lyna menghirup udara segar di sekitar Vila tersebut..Sambil menghirup udara segar..Lyna teringat akan peristiwa yang berlaku di vila tersebut yang mengabadikan kenanganya bersama bekas teman lelakinya....Jidin Enrique.Kenangan saat mereka berdua sedang hangat bercinta...

Jam menunjukkan jam 8 pagi(waktu Maaysia)"Miss Lyna....come on ..get breakfast with you family"gerak bibik Moni."Okay...thankss for wake up me..Moni"balas Lyna.Datin Maryana yang sudah siap ber'make-up' mengusap manja rambut anaknya dari belakang."Who's?"tanya Lyna"Your mom morning Lyna.."jawab Datin Maryana.Mereka sekeluarga bersarapan bersama-sama pada pagi itu.

0 comments on "DAH BUKAN JODOH! ~bab 1~"

Post a Comment

 

...Aku Budax Berry... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal