Sunday 30 October 2011

DAH BUKAN JODOH! ~bab 2~

Posted by aq budax berry at 05:26
 Keesokan harinya...Jidin Enrique datang menemui Lyna yang ingin keluar menjemput adiknya Alynn di airport."Hye Lyna you look beautiful today."puji Jidin yang boleh membuatkan Lyna muntah."Owh thankss ermm ok I wanna go out bye.Opss why u come here??"soal Lyna dengan nada yang angkuh."I wanna meet with Maya"jelas Jidin."Owh Maya..that's my aunty why you want meet her??"soal Lyna dengan penuh rasa hairan."Owh." belum sempat Jidin membalas Aunty Maya meyampuk "Jidin! I miss you why you come here??"Aunty Maya menanyakan soalan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku."I want meet you Maya we have a date right"jawab Jidin selamba."Owh ok I wanna go to airport bye"Lyna membalas.

Tiba sahaja di airport,Lyna tercari-cari dimana Alynn berada.Tiba-tiba dia terlihat keelibat seperti pasanagn kekasih sedang menuju ke arah Lyna.Gadis itu berpakaian skirt paras lutut dan berbaju kemeja."Kak Lyna!!"gadis itu memanggil Lyna."Adik!! "Lyna menjawab.Rupanya adiknya Alynn Melissa."Akak..ni kawan adik,Akim Ahmad namanya."Alynn memperkenalkan Akim kepada Lyna."Hye Akim...saya Akim."Akim memperkenalkan diri.

"Hye..saya Lyna kakak Alynn."Lyna memperkenalkan diri.Tibanya dirumah..mereka terlihat Maya dan Jidin sedang mesra menonton televisyen.Maya yang sedang berbaring di atas sofa manakala Jidin sedang membelai rambut Maya terkejut melihat Lyna,Alynn dan Akim pulang."Hye aunty Maya....I miss u so much "Alynn menyapa."Hye Alynn"Maya membalas "Akim...jom I tunjukkan bilik you.."Alynn mengajak Akim."Jom!" Akim menjawab ringkas.Mereka berdua naik ke tingakat 3.

"Lama dah ke korang couple??"Lyna menyoal aunty Maya di ruang makan ."Couple?? aunty couple dengan siapa??"Maya menjawab seolah-olah dia kebingungan."Aunty..ingat Lyna tak tahu??aunty couple dengan Jidin kan1"Lyna menyoal dengan suara yang agak lantang sehinga Akim dan Alynn yang sedang makan tersedak."Lyna! apa cakap macam  tu??"soal Maya dengan suara yang lantang sehingga dia menepuk meja makan."You think I don't know??"Lyna membalas lalu masuk ke dalam bilik di ikuti Alynn dan Akim yang baru selesai makan.

"Kenapa kakak awak marah?"Akim menyoal Alynn."Entah la awak..just forget about it okey"Alynn menjawab."You...I cintakan you.."Akim menyatakan kepada Alynn tentang perasaannya terhadap Alynn."Akim..nak melawak berpada-pada la okeyh!"Alynn membalas."Yes!I love you and I want you be my girlfriend

0 comments on "DAH BUKAN JODOH! ~bab 2~"

Post a Comment

 

...Aku Budax Berry... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal